قوانین بیراهه نوردی

قوانین بیراهه نوردی

رد لاستیک به جا نگذارید

سعی کنید از رد لاستیک های قبلی عبور کنید و رد جدیدی از خودتان در طبیعت باقی نگذارید. قضیه فقط بهم خوردن ظاهر طبیعت بکر نیست، این رد های لاستیک زیست بوم منطقه رو بهم میریزن و به علاوه رد شما باعث میشه نفرات بعدی هم از همون مسیر عبور کنند و بازهم رد عمیق تری در طبیعت به جا بمونه.

مراقب طبیعت باشید

بیراهه نوردان دوست داران طبیعت هستند. به همین دلیل باید بیشتر از سایرین مراقب محیط زیست باشید و از هر شکلی از آسیب رسوندن به طبیعت بکر و دست نخورده و جانوران خودداری کنید.

آتش روشن را رها نکنیدد

هرجا آتشی روشن کردید حتما هنگام ترک کردن منطقه از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید. باد ممکن است آتش های حتی به ظاهر کم جان را با خود جابجا کند و حادثه های ناگواری را رقم بزند.

حق تقدم را رعایت کنید

در جاده های بیراهه که بسیار باریک می شوند اگر با یک وسیله نقلیه دیگر روبرو شدید و امکان عبور کردن از کنار یکدیگر نبود حق تقدم با خودروییست که شیب را به سمت بالا می آید. کسی که سربالایی می رود حق تقدم دارد.

کاور پروژکتورها فراموش نشه

کاور روی پروژکتورها یک وسیله تزئینی نیست و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام تردد در داخل شهر و مسیرهای غیربیراهه که سایر خودروها نیز در آن ترد می کنند شما ملزم به استفاده از کاور روی پروژکتورهاتون هستید.

همدیگر را خاک ندهید

حفظ فاصله در سفرهای بیراهه نوردی بسیار مهم است اما گاهی دیده می شود که برخی دوستان به شوخی فاصله شان را کم می کنند یاطوری رانندگی می کنند که نفر پشتی حسابی خاکی شود. لازم است بدانید این میزان از گرد و غبار علاوه بر ماشین برای سیستم تنفسی انسان نیز خطرناک است و ممکن است منجر به اتفاقات تلخی شود.

به علائم و تابلوها توجه کنید

خب شاید بگویید این مساله امری بدیهی ست اما جا دارد یک نکته را اضافه کنیم که در بیراهه ها گاهی علائم خاصی می بینید یا حتی نشانه هایی که دیگر بیراهه نوردان برای راهنمایی و کمک به دوستان خود قرار داده اند بنابرین در طول مسیر هشیار باشید و به علائم و تابلوها بسیار توجه کنید.

هیچ زباله ای از خود به جا نگذارید

بارها گفته شده ولی باز هم یک در هزار دیده می شه که بعضی رعایت نمی کنند و اتفاقا همون بعضی ها آبروی همه طبیعت گردان و بیراهه نوردان رو می برند و این تصور رو به وجود می آورند که ما دشمن محیط زیست هستیم. اگر شما کسی رو دیدید که زباله و حتی ته سیگارش رو در طبیعت رها کرد خیلی جدی بهش تذکر بدید